Sunday 4 November 2012

I'M PRINCESS NANA

Dulu aku kecik2 suka main masak2, kawen2,princess2, aku suka sgt barang2 barbies, aku ada byk koleksi barbies. Memandangkan aku penah jadi anak tunggal perempuan 11 tahun, sebelum munculnye adik bongsu perempuan aku. So 11 tahun aku penah jadi princess. KORANG PENAH JADI PRINCESS JUGA KE? kehkeh.. Sebenarnye kehidupan princess aku neh, xla termati lps adik aku lahir, malah aku telah dinaik tarafkan sebagai SENIOR PRINCESS, so lebih dihormati. Dari kecik lagi aku xpenah share bilik tidur dengan sesiapa, aku ade bilik aku sendiri dan selalunye bilik aku yg paling luas dari bilik2 abg aku. Kenapa aku sebut selalunye??sbb aku kans selalu berpindah randah, Almaklumlah daddy aku keje gomen. Aku suka dikelilingi dgn abg2 sbb rase di protect (princess kan slalu kene ada bodyguard).. dah2 berkoya.. jom pi kat alam realiti pula..

Ok, aku nak tanye satu soalan kat korang ni, SIAPA penah masuk istana??penah x??haaaa..bukan istana yg xdigunakan dah tau, ni istana yg masih diguna kan lagi tau..HAAA.. kan dah terkejut? inilah yg aku nak crite ni. Hari ni 4 NOVEMBER 2012 princess nana telah masuk Istana Kubang Kerian.. yeaa...happnye saya.. mcm mane leh masuk?Aku kerabat ke?haha..sabar2.. tunggu aku crite sampai habis dulu. Istana Kubang Kerian ni aku sejak kecik lagi dh selalu lalu kat jalan je la sambil tgk2 pagar tembok yg tinggi, ntah apa la yg ada disebalik pagar yg gah tu kan? Hari ni pertanyaan aku dah terjawab bile aku pi expo MAIK yg di adakan di dalam istana? hebatkan raja aku yg berjiwa rakyat ni.. Alhamdulillah aku dapat juga merasa mengusha2 istana, mula dari halamannya yg besar, bangunan yg megah, dan bile jejak je kaki kat dlm istana, terpegun aku tgk design dalaman istana ni. Kalaulah aku ade rumah sebenar ni ,sah2 aku akan jadi sekering lidi.. sbb penat ooo nak bersih umah besar2 ni, teratak aku yg xsampai1 seeka ni pun dah berabuk juga dibuatnye..hihi.. Oh ye pameran ni free je tau, sebelum nak masuk dlm istana, kami dibekalkan plastik utk memasukan kasut masing2 dan bawa di tgn masing2. Dalam istana, xdibenarkan ambek gambar tau. NO..NO..NO..ahah.Di perkarangan istana ni, ada juga booth2 jual2, so bole la kalo nak cuci2 mata atau penuhkan perut ye.. Oklah, ni aku share beberapa keping gambar istana Kubang Kerisan.. tgk la, daaa..
ni dalam istana masa Qiam With Me 1433H yang dianjurkan oleh sultan Kelantan

ni luar istana

ni di padang istana

Princess nana & bonda (saje nk berangan..ooops)

No comments:

Post a Comment